Federația Filantropia, în colaborare cu Organizația Umanitară Concordia, derulează programul de formare ”Managementul serviciilor sociale” pentru persoanele cu funcții de conducere în domeniul social, precum: consilieri coordonatori ai sectoarelor social-filantropice din cadrul eparhiilor, dar și coordonatori, directori sau manageri de centre și servicii sociale din țară.

Calendarul celor 2 serii de curs a fost planificat astfel: 07-12 mai 2018 ( modul I) și 29 mai-02 iunie 2018 (modul II), la Centrul Național pentru Formare Continuă “Dumitru Stăniloae” București și 04-09 iunie 2018 (modul I) și 18-22 iunie 2018 (modul II), la Centrul Social-Pastoral “Sfânta Cruce” din cadrul Mănăstirii Caraiman, Bușteni, județul Prahova.

În cadrul acestui curs sunt abordate tematici precum: modele de leadership și stiluri manageriale; procesul de luare a deciziei; procesul de comunicare în contextul managementului; managementul echipei; planificarea strategică; învățare și dezvoltare organizațională; cultură organizațională; managementul schimbării; managementul calității; sisteme de management al calității.

De asemenea, programul de formare profesională presupune un nr. de 360 de ore, dintre care 120 de ore teorie și 240 de ore de practică.

 „Obiectivul acestui curs este de a învăța tehnici de management specifice pentru serviciile sociale, astfel încât să crească capacitatea serviciilor sociale implementate de organi­za­țiile membre din cuprinsul Patriarhiei Române. Cursul este gândit gradual, astfel primul modul are accentul foarte mult pe «noi înșine», adică lider și echipă, cu valorile pe care le avem în Biserică și pe care le ducem în zona serviciilor sociale. Totodată, cursul cuprinde elemente din zona de dinamică a echipei, precum: cum dezvoltăm echipa, care sunt stadiile de dezvoltare a unei echipe, modul în care luăm decizia, cum, când și cui delegăm. În al doilea modul, accentul se va pune foarte mult pe partea de management efectiv al serviciilor sociale, adică trecerea de la dimensiunea personală și de echipă către dimensiunea organizațională: care sunt principiile de management ale cali­tății și cum îmi setez propriile standarde de calitate, cum fac partea de managementul perfor­manței de la performanța la nivel organizațional pentru serviciul meu social până la performanța fiecărei persoane”, a explicat Silvia Mișu, formator în cadrul Organizația Umanitară Concordia.

Info credit: http://ziarullumina.ro

Federaţia Filantropia este o organizație privată non-profit care funcționează cu binecuvântarea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, reunește 22 din cele mai active asociaţii şi fundaţii care lucrează în domeniul social în eparhiile Patriarhiei Române și furnizor de formare profesională a adulților, autorizat din anul 2012.

Academia Concordia oferă programe de formare de înaltă calitate în domeniul serviciilor sociale din România, punând în aplicare programe de management social dezvoltate de-a lungul a 25 de ani de Organizația „Kardinal König Haus“ din Austria.